fbpx
Ρωτήστε μας
Πίσω Συναλλαγές με το Cardlink POS & Οδηγοί Χρήσης

Πώς να εξασφαλίσω ότι μία συναλλαγή με κάρτα είναι ασφαλής; (Οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές)

Οδηγίες για ασφαλείς συναλλαγές

Διαβάστε παρακάτω πληροφορίες για να επιβεβαιώσετε ότι μια συναλλαγή είναι ασφαλής. Και δείτε κάποιες ενδείξεις που μπορεί να υποδεικνύουν για το αντίθετο.

  1. Επικοινωνήστε με το κέντρο εγκρίσεων και ζητήστε τηλεφωνική έγκριση αναφέροντας τον «κωδικό έγκρισης 10», εάν η εμφάνιση της κάρτας (σχήμα, μέγεθος, χρωματισμός, απεικόνιση σχημάτων, χαρακτηριστικά ασφαλείας) ή η εν γένει συμπεριφορά του κατόχου σάς δημιουργήσουν υποψίες.
  2.  Χρησιμοποιήστε την κάρτα μία φορά για κάθε ολοκληρωμένη συναλλαγή του κατόχου στην επιχείρησή σας, ανεξαρτήτως του αριθμού αγοραζόμενων
    αγαθών ή παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και την επί μέρους ή τη συνολική αξία τους.
  3. Αν για την ολοκλήρωση της συναλλαγής απαιτείται η εισαγωγή PIN εκ μέρους του πελάτη, δώστε του τη δυνατότητα να το καταχωρήσει με ασφάλεια και χωρίς να γίνεται αντιληπτός από τρίτους.
  4. Μην προχωράτε ποτέ σε συναλλαγή όταν δεν είναι παρών ο κάτοχος της κάρτας – μην αποδέχεστε εξουσιοδοτήσεις ή αντίγραφα ταυτότητας που προσκομίζουν τρίτα πρόσωπα για να κάνουν συναλλαγές με κάρτες άλλων.
  5. Μην προχωράτε με ευκολία σε συναλλαγές από απόσταση γιατί εμπεριέχουν πολύ μεγαλύτερο ρίσκο από αυτές που γίνονται με τη φυσική παρουσία της κάρτας (οι συναλλαγές από απόσταση διέπονται από ειδικούς όρους και μπορούν να διενεργηθούν μόνο μετά την υπογραφή Πρόσθετης Πράξης με την Τράπεζα).
  6. Οι συναλλαγές από απόσταση ενέχουν σημαντικό ρίσκο το οποίο αναλαμβάνει η εκάστοτε επιχείρηση κατά την έναρξη της συνεργασίας με την Τράπεζα υπογράφοντας την πρόσθετη πράξη για συναλλαγές με ανοικτό πληκτρολόγιο. Το ρίσκο απορρέει από το γεγονός ότι δεν μπορεί να αποδειχθεί η συναίνεση του πραγματικού κατόχου για τη συναλλαγή από απόσταση, όπως συμβαίνει αντίστοιχα με τις συναλλαγές οι οποίες γίνονται με την παρουσία της κάρτας (υπογραφή στο απόκομμα της συναλλαγής, χρήση PIN).
  7. Μη «σπάτε» μία συναλλαγή σε μικρότερες για να «αποσπάσετε» την έγκρισή της. Η παροχή έγκρισης από την εκδότρια τράπεζα αφορά στην πιστοληπτική ικανότητα του κατόχου και δεν εξασφαλίζει τη νομιμότητα της συναλλαγής.
  8. Αναφορικά με τη χρήση των λειτουργιών «Προέγκριση & Ολοκλήρωση» λάβετε υπόψη τα εξής : Η προέγκριση μιας συναλλαγής ισχύει
    για 30 ημέρες. Αν παρέλθει το διάστημα των 30 ημερών πρέπει να λαμβάνετε νέα προέγκριση. Η προέγκριση μιας συναλλαγής και η ολοκλήρωση της θα πρέπει να φέρουν τον ίδιο κωδικό έγκρισης και δεν θα πρέπει να έχει μεσολαβήσει διάστημα πλέον των 30 ημερών μεταξύ αυτών. Η προέγκριση μιας συναλλαγής και η ολοκλήρωση της επιτρέπεται να έχουν διαφορά στο ποσό αλλά η ολοκλήρωση δεν πρέπει να αφορά ποσό μεγαλύτερο αυτού της προέγκρισης. Η προέγκριση της συναλλαγής και η ολοκλήρωση της θα πρέπει να πραγματοποιούνται στο τερματικό της ίδιας Τράπεζας, διαφορετικά δεν μπορούν να τακτοποιηθούν λογιστικά με την εκδότρια Τράπεζα της κάρτας.
  9. Για λόγους ασφαλείας, μην διατηρείτε αρχείο με τα στοιχεία καρτών των πελατών σας. Σε κάθε περίπτωση, μεριμνήστε για την πιστοποίηση της
    επιχείρησής σας κατά το πρότυπο PCI-DSS.
  10. Σε περίπτωση μερικής ή ολικής ακύρωσης μιας συναλλαγής, πιστώνετε πάντοτε την κάρτα που χρεώσατε αρχικά. Ποτέ μην αποδώσετε μετρητά στον πελάτη ή επιστρέψετε το ποσό σε άλλη κάρτα. Διατηρείτε σε καλή κατάσταση το αντίγραφο και πιθανά δικαιολογητικά της συναλλαγής για τουλάχιστον 12 μήνες. Αποστέλλετε άμεσα το αντίγραφο της συναλλαγής στην Τράπεζα, όταν σας ζητηθεί.
  11. Λαμβάνετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των δεδομένων των πελατών στα ηλεκτρονικά συστήματα της επιχείρησής σας (π.χ. passwords,
    firewalls, ελεγχόμενη πρόσβαση του προσωπικού).
  12. Ελέγχετε την ύπαρξη υπογραφής στην κάρτα και συγκρίνετε αυτή με την αντίστοιχη της απόδειξης του POS, όταν στην απόδειξη ζητείται
    υπογραφή του κατόχου.

Τι να προσέξετε
Να προσέχετε περιπτώσεις πελάτη που:

  • δοκιμάζει άλλη κάρτα, όταν έχει προηγηθεί άρνηση συναλλαγής σε προηγούμενη κάρτα του και οι κάρτες δεν αναγράφουν το ίδιο επώνυμο
  • κάνει αγορές υψηλής αξίας, χρησιμοποιώντας διαφορετικές κάρτες
  • κάνει πολλές αγορές, χωρίς να εξετάζει μέγεθος, ποιότητα, χρώμα, ή τιμή
  • προσπαθεί να σας αποσπάσει την προσοχή ώστε να διεκπεραιώσετε τη συναλλαγή χωρίς τον απαιτούμενο έλεγχο
  • προσπαθεί να επισπεύσει την αγορά πριν το κλείσιμο του καταστήματος
  • αλλάζει γνώμη για την αγορά, όταν αντιληφθεί ότι ο έμπορος καλεί για έγκριση της συναλλαγής
  • είναι πολύ ανήσυχος και ασυνήθιστος στη διαδικασία
  • αγοράζει εμπορεύματα «βιαστικά»
  • αγοράζει πολλά ογκώδη προϊόντα μεγάλης αξίας και τα παραλαμβάνει ο ίδιος επιτόπου
  • ζητά το «σπάσιμο» μιας συναλλαγής σε ανέπαφες μικρότερης αξίας, για τις οποίες δεν ζητείται η καταχώρηση του ΡΙΝ

Μπορείτε να κατεβάσετε τον οδηγό σε μορφή PDF εδώ.

Το newsletter μας

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να είσαστε πάντα ενημερωμένοι!

  • Σημαντικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας
  • Χρήσιμες συμβουλές
  • Νέα, έρευνες και insights απο όλους τους κλάδους
  • Ειδικές προσφορές και εκπτώσεις