Πίσω

Πάσχα 2018 vs Πάσχα 2019. Ποιες περιοχές και ποιοι κλάδοι βγήκαν κερδισμένοι;

Ποια χρονιά έρχεται πρώτη στις συναλλαγές με κάρτα; Ποιες ήταν οι top περιοχές στην Ελλάδα σε τζίρο την πασχαλινή περίοδο και ποιοι κλάδοι τα πήγαν καλύτερα το 2019 σε σχέση με το 2018;

Πολλές είναι οι συζητήσεις που γίνονται κάθε χρόνο σχετικά με το πόσα ξόδεψαν οι Έλληνες για το πασχαλινό τραπέζι ή στις εξορμήσεις τους στην επαρχία, τι τζίρους έκαναν οι επιχειρήσεις, ποιοι κλάδοι πήγαν καλά και ποιοι όχι και πολλά άλλα.

Οι επιχειρήσεις περιμένουν πώς και πώς την πασχαλινή περίοδο για να αυξήσουν τις πωλήσεις και τον τζίρο τους, μετά από μια ήπια περίοδο πριν από το Πάσχα.

Έχετε περιέργεια να μάθετε τι συνέβη φέτος και πώς τα πήγαν οι επιχειρήσεις σε σχέση με πέρυσι; Συγκεντρώσαμε, επεξεργαστήκαμε και οργανώσαμε δεδομένα από χιλιάδες συναλλαγές* και σας τα παρουσιάζουμε εδώ!

Πριν ξεκινήσουμε και για να μπορείτε να διαβάσετε καλύτερα τα αποτελέσματα, ακολουθεί ένα παράδειγμα υπολογισμού των διαφορών:

Έστω ότι μια επιχείρηση έκανε τζίρο 5 ευρώ ένα 10ημερο πριν την πασχαλινή περίοδο. Για τον ίδιο αριθμό ημερών εντός της πασχαλινής περιόδου κάνει τζίρο 10 ευρώ. Έχει παρουσιάσει δηλαδή μια αύξηση 100%. Την επόμενη χρονιά, κάνει τζίρους 9 και 11 ευρώ για τις 2 αντίστοιχες περιόδους. Είχε δηλαδή αύξηση 22,2% στον τζίρο του.

Ανάμεσα όμως στην προπασχαλινή και την πασχαλινή περίοδο του 2018 και του 2019 η διαφορά τζίρου στο παράδειγμα μας είναι -77,8% (22,2% – 100%).

Η επιχείρηση του παραδείγματος μπορεί να έχει αυξήσει τον τζίρο της συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο η αύξηση που γνώρισε ο τζίρος της λόγω εορταστικής περιόδου είναι μικρότερη από αυτήν της προηγούμενης χρονιάς.

Ας ξεκινήσουμε με τα αποτελέσματα ανά εμπορική δραστηριότητα!

  • Ποιες είναι οι 5 εμπορικές δραστηριότητες με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη μέση συναλλαγή μεταξύ προπασχαλινής και πασχαλινής περιόδου για το 2019 συγκριτικά με το 2018;

Πρωταθλητές είναι τα καφέ/μπαρ (+10,4%/€14,8*), ακολουθούν τα εστιατόρια (+8,2%/€33,4*), τα καταστήματα τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας (+6,5%/€34,4*), τα καταστήματα πωλήσεων αυτοκινήτων και μηχανών (+2,3%/€113,9*) και τα πρατήρια υγρών καυσίμων (+1,5%/€40,3).

*Μέση συναλλαγή κλάδου το Πάσχα 2019

  • Πάμε τώρα να δούμε τις 5 εμπορικές δραστηριότητες με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε τζίρο ανά έμπορο μεταξύ της προπασχαλινής και πασχαλινής περιόδου για το 2019 συγκριτικά με το 2018.Πρώτες οι αυτόματες αντλίες καυσίμων (+112,5%) και στη συνέχεια οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων (+47,6%), τα καταστήματα με είδη σπιτιού (+45,3%), τα καταστήματα ρουχισμού (+40,8%) και τα καφέ/μπαρ/εστιατόρια (+18%).

Για να δούμε τώρα τι έγινε ανά νομό και περιφέρεια!

  • Οι 5 νομοί με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε τζίρο ανά έμπορο μεταξύ προπασχαλινής και πασχαλινής περιόδου για το 2019 συγκριτικά με το 2018, οι νομοί δηλαδή που «ένιωσαν» μεγαλύτερη διαφορά τη φετινή γιορτινή περιόδο ήταν οι νομοί: Χαλκιδικής (+48,2 %), Λασιθίου (+32%), Καστοριάς (+30,1%), Αργολίδας (+25,3%) και Ρεθύμνου (+22,7%).

Αντίθετα οι 5 νομοί που σε σχέση με πέρυσι βρέθηκαν με τις μεγαλύτερες αρνητικές διαφορές τζίρου την αντίστοιχη περίοδο είναι οι νομοί Αττικής (-5,9%), Άρτας (-6,4%), Ευρυτανίας (-7,7%), Λευκάδας (-9,3%) και Καρδίτσας (-11,4%).

Ανά περιφέρεια, βλέπουμε στο χάρτη που ακολουθεί ότι στην περιφέρεια Αττικής μειώθηκε η αύξηση του τζίρου σε σχέση με το 2018 μεταξύ των γιορτινών και μη γιορτινών ημερών. Αντίθετα, ενισχύθηκε η αύξηση στη Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο.

Τόσο πέρυσι όσο και φέτος η Μ. Πέμπτη είναι η μέρα που πραγματοποιήθηκαν την πασχαλινή περίοδο οι περισσότερες συναλλαγές!

  • Αντίστοιχα, οι 5 νομοί με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στη μέση συναλλαγή μεταξύ προπασχαλινής και πασχαλινής περιόδου για το 2019 συγκριτικά με το 2018 ήταν οι νομοί Χαλκιδικής (35,1%), Καστοριάς (12,7%), Ρεθύμνου (7%), Γρεβενών (5,9%) και Θεσπρωτίας (+4,7%).
    Αντίθετα, για τις 2 αυτές περιόδους η διαφορά στην ποσοστιαία αύξηση της μέσης συναλλαγής σε σχέση με πέρυσι είναι αρνητική για τους νομούς Ζακύνθου (-7%), Κεφαλληνίας (-8,1%), Κυκλάδων (-8,2%), Καρδίτσας (-9%) και Ευρυτανίας (-9,6%).

   Ανά περιφέρεια, στις περιφέρειες ΑττικήςΚρήτης και Ιονίων Νήσων, μειώθηκε η αύξηση της μέσης συναλλαγής σε σχέση με το 2018 μεταξύ των γιορτινών και μη γιορτινών ημερών. Αντίθετα, ενισχύθηκε η αύξηση στη Στερεά ΕλλάδαΔυτική ΜακεδονίαΠελοπόννησοΔωδεκάνησα και Ήπειρο.

  • Τέλος, θα δούμε τις διαφορές στον τζίρο ανά έμπορο ανάμεσα σε προπασχαλινή και πασχαλινή περίοδο οι οποίες για φέτος παραμένουν θετικές για όλους τους νομούς με τους 5 υψηλότερους σε αύξηση τζίρου να είναι οι Αργολίδας (+72,8%), Τρικάλων (+60,9%), Καστοριάς (+60,5%), Γρεβενών (+59,9%) και Μεσσηνίας (+59,6%), δίνοντας πνοή στην αγορά και συνοψίζονται ανά περιφέρεια, όπως φαίνεται στον παρακάτω χάρτη.

Για το φετινό Πάσχα λοιπόν, στη Στερεά Ελλάδα βλέπουμε τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου ανά έμπορο, ενώ ακολουθεί η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Τις χαμηλότερες αυξήσεις τις βλέπουμε στα νησιά Βορείου ΑιγαίουΝοτίου Αιγαίου και Ιονίου, την Κρήτη και την Αττική.

Σας φάνηκε ενδιαφέρον;

Αν έχετε επιχείρηση και θέλετε να μπορείτε να βλέπετε δεδομένα εξειδικευμένα για τον κλάδο σας, τους πελάτες σας, αλλά και ποια είναι η θέση της δικής σας επιχείρησης σε σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, το Cardlink pulse είναι εδώ για να σας βοηθήσει να βλέπετε όλα αυτά τα στοιχεία* σε πραγματικό χρόνο και να παίρνετε τις σωστές αποφάσεις.

Τώρα μπορείτε να το δοκιμάσετε δωρεάν και να δείτε αν ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση!

ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ!

*Το Cardlink pulse συγκεντρώνει ανώνυμα στοιχεία που αφορούν εκατομμύρια συναλλαγές που πραγματοποιούνται καθημερινά με κάρτα μέσω του δικτύου της Cardlink, τα επεξεργάζεται και τα παρουσιάζει με απλό και εύκολο τρόπο, εξειδικευμένα για την κάθε επιχείρηση.

Το newsletter μας

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να είσαστε πάντα ενημερωμένοι!

  • Σημαντικές πληροφορίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας
  • Χρήσιμες συμβουλές
  • Νέα, έρευνες και insights απο όλους τους κλάδους
  • Ειδικές προσφορές και εκπτώσεις
Είστε ήδη πελάτης Cardlink;*